FAQ Gruppavtal

– Behöver alla tjänster i gruppanslutningsavtalet nyttjas?
Nej, det behöver man inte. Comhem vill att om man inte tänker använda telefonin så ska man meddela detta till dom när man beställer tjänsten.

– Hur gör man tillval till Comhems gruppanslutningsavtal tex extra Tv-kanaler?
Det kan man göra direkt vid avropningen av gruppavtalet, eller senare till Comhems kundtjänst.

– Kan man komplettera med box med inspelningsfunktion från Comhem?
Ja, det går bra. Gällande TiVo så är det så att om man först hämtar ut gruppavtalsboxen och sedan byter till TiVo så kan man behålla gruppavtalsboxen och till exempel beställa ett syskonabonnemang till den. Väljer man att teckna TiVo direkt så skickas det en box, alltså TiVon.

-Pris för tillägg?
Föreningen har 150kr uppgraderingsrabatt på TV, den summan kan vi dra bort från den tjänsten man väljer att uppgradera till, exempelvis TiVo. Kollar man på Comhem.se vad priset är på Tivo så kan man dra av 150kr/månad på den summan. Man kan även köpa en TiVo box och då betalar du inget extra per månad.
Vill man uppgradera surfen får vi 300kr i uppgraderingsrabatt via gruppavtalet. Dvs man betalar det som står på hemsidan – 300kr.
Givetvis hamnar dessa kostnader ovanpå de man betalar för gruppavtalet.

– Fungerar det med CI+ modul i TV´n via fiber?
Nej, CI+ fungerar bara via kabelTV-nätet

– Hur gör man med e-postadress hos Telia, om man vill ha kvar den.
Man måste ha kvar någon tjänst på Telia för att få ha kvar sin mailadress där. Kolla med Telias kundtjänst. Min rekommendation är att byta mailadress snarast (Gmail, Outlook eller Hotmail är exempel på gratis mailtjänster som INTE är bundet till någon operatör) för att man ska hinna få ut sin nya mailadress innan den gamla upphör.

– Får jag behålla mitt telefonnummer om jag tecknar gruppavtal
Ja, det ingår en så kallad porteringen av telefonnumret vilket innebär att dit befintliga nummer flyttas över till Comhem.